maandag 14 november 2011

Strandracen

Zondag morgen om VIJF uur vertrokken van dorp, met vijf rijders en twee chauffeurs Joep en Mark ( nog bedankt) kwamen we al om half zeven aan in HvH. Stuurbordjes gehaalt en wachten. Om 8 uur het start schot.........
Nou, nou dat was me wat na twee honderd meter een nat pak en dan nog 134,8 km te gaan dus dat zou wat worden. Afgesproken met PD dat we gezellig samen naar DH gingen rijden, P1/Legs en P3 waren al snel uit zicht. Zit je net lekker in een ritme moet je alweer van je fiets af om een "klein"stukje te gaan lopen, maar met nog goeie benen en een 29er konden we al snel weer op de fiets om een grote groep met kleine wieltjes in te halen, we hoorden wel wat jammeren aan de water kant maar dit bleek later de hond van Ed Scholte te zijn, die mocht niet mee van zijn baas anders werd zijn fiets te zwaar.
We kwamen in een lekker groepje met een hoop jongens die allemaal Thijs heten, die het tempo lekker hoog hielden zodat we het mooi bij konden houden en geen kopwerk hoefden te doen, in de haven van Scheveningen even snel een paar happen eten naar binnen en op het strand weer snel aansluiten bij Thijs. Maar na het inhammetje bij Noordwijk of was het Katwijk?? waren we Thijs in eens kwijt. Toen zelf maar een nieuw groepje gevormd, in het begin ging het goed en pikten we zelfs nog een Dakraam op die gesneuveld was, maar even later waren of wij te sterk of de rest van de groep verdomde het maar RJ en PD moesten constant de groep weer op gang helpen. Opeens zei PD : kunnen we nog eerste worden nee zei ik dat zit er niet in, dan gaan we eerst eten en zijn we op ons gemak eerst wat lekkers naar binnen gaan werken. Nadat we weer een groepje hadden konden we richting Ijmuiden ons volgende doel. Onder tussen was de mascotte van Verdoes Marc Dobbe ook aangesloten in ons groep maar die wou er gelijk weer vandoor we konden hem nog even bij ons houden maar toen hij de strand tent bij Ijmuiden zag was hij ineens weg, of het nu om Jessica G of Arjan de H ging ben ik nog steeds niet achter maar we hebben hem niet meer gezien. 1200 uur wij weer ff eten en rustig aan weer verder, toen we het bultje over gingen bij de strand tent sprak PD de legendarische woorden: zo we zijn nu al verder als vorig jaar al was het maar 50 meter maar we waren verder!!! Wij wisten het ondertussen zeker we gingen het halen, voordat we het strand op gingen bij Wijk aan Zee nog ff een Cola`tje en een reepie en toen naar ons volgende doel Petten. Op het strand nog twee medestrijders opgepikt en afgesproken we gaan rustig aan met zijn vieren richteng DH het water aan je linker hand en lekker door draaien, maar bij bergen kwam een van onze mede strijders toch de man met de hamer tegen toen maar met zij drien verder PD, RJ en Robby uit Arnhem die pas voor de tweede keer op het strand aan het fietsen was, hij begon het al minder leuk te vinden en riep regel matig om zijn moeder die even later ook nog belde, maar opnemen doe je niet zeiden wij trappewn blijven. 1400 Petten nog maar een stroop wafeltje erin en ff de vrouw bellen waar die was, die stond al vanaf half twee op het strand bij de Middenvliet, ik zei ga maar ik ben nog wel even bezig. Later hoorde ik dat geen seconde later P1/Legs langs kwam en toen ze het strand afliep zag ze nog een glimp van een lijk op een fiets wat later P3 te zijn geweest.
Wij waren onder tussen weer opgestapt en gingen met ijn drieen weer richting Dh want Robby mocht weer mee hij moest tenslotte toch naar zijn moeder.
Na een dik uur kwamen wij uitendelijk ook aan in DH , na 7 uur 16 minuten  zwoegen op een zeer zwaar strand met een windje wat ook niet mee werkte hadden we wel een biertje verdient ik heb PD nog nooit zo snel naar de bar zien lopen waar onze mountainbiker in spe Donald van L achter de bar stond hij had toch nog enige bintenis met de bikers !!
Gelukkig was Astrid ook aanwezig om ons terug te rijden richting dorp, we vonden ook nog een zielig hoopje mens op een stoel P3 hij had slecht kunnen eten onderweg en wat eringing kwam er ook weer uit dus een gezllig ritje voor hem was het ook niet geweest. P1/ Legs stond onder tussen al onder de douche maar of dat nu thuis was aan de callantsogervaart of bij Bianca weet ik niet, en ray was al zo lang binnen dat hij al bijna weer voor de twede keer kon douchen.

Marcel, Ed, Willem en raymond wat een top prestatie hebben jullie geleverd gefeliciteerd!!!

Nu hebben we weer wat verzonnen let op:

We willen nml meedoen aan de businessrace van Egmond Pier Egmond we gaan dan als Pliegerbvmw ploeg meedoen met de wedstrijd dan start je lekker voorin gelijk achter de wedstrijdrijders met minimaal 5 en maximaal 8 personen per ploeg, de eerste 5 geklokte binnen komers tellen mee voor de wedstrijd, lijkt mij een leuke uitdaging.

Ik hoor wel wie ermee willen doen.

Groetjes RJ

6 opmerkingen:

  1. Lekker gefietst mannen?? Ik had goeie benen en kortsluiting in mijn polsen, eten en drinken op de fiets lukte niet want ik liet alles vallen. Dik een uur later als Ray werd ik 167ste, P3 kwam 15min later binnen en de muppets precies een uur na mij. Volgend jaar weer?? zwaarder als deze wordt het niet.
    Ik doe graag mee aan de E-P-E businesrace.

    Gr. PH (zondag Texel)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bianca zegt dat hij niet gesignaleerd is in doorzwin, dus ik neem aan de douche op de callantsogervaart.
    Knappe prestatie mannen, door het zachte zand met oostenwind!
    Vanmorgen is mijn gips eraf gegaan, zag er goed uit. Mijn pols is nog stijf en ik moet oefeningen doen. Over 14 dagen terug komen en dan zien we verder.

    Groet Legs (de enige echte)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey mannen,

    Leuk verslag weer van jullie belevingen!
    Bedankt voor de complimenten maar ik heb zeker ook zeer veel respect voor jullie (en de rest die deze 'helletocht' heeft volbracht)
    Want wat was het zwaar zeg, ik heb zelden zo afgezien.
    Veel succes met de ploeg tijdens EPE!
    Zie jullie wel weer eens onderweg (mss op Texel)

    Groet,

    Marcel (mdk)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woorden schieten tekort..............wat een mooi verhaal.

    vanmiddag volgen nog enkele foto,s van deze belachelijke zware strandrace.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi stukkie.RB nog bedankt voor de koek en zopie onderweg voor de rest niks meegemaakt onderweg toch RB?

    Groetjes WM

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met jullie topprestatie mannen!
    Ik ben trots op jullie.

    Groetjes Zas.

    BeantwoordenVerwijderen