zaterdag 7 januari 2012

Egmond -Pier-Egmond

Voordat de roddel de waarheid in haalt hier het verslag van onze belevenissen op het strand van Egmond. Het strakke vertrek schema bracht ons bracht ons op tijd op onze parkeerplaats in Egmond. Nog een broodje en wat slappe praat en we konden op de foto in de businesstent. Daarna terug naar de bus voor een laatste zucht lucht en een wilde plas en we konden naar het startvak. We waren ruim op tijd dachten we maar velen waren ons al voor gegaan. De nieuwelingen Wim en Daan keken hun ogen uit wisten gelijk wat de start van een strandrace in hield: drukte, zenuwachtig ge stres en een chaos bij de strand opgang.
Na de start was het al snel erik die het voortouw nam gevolgd door PV, ik dacht die zie ik nooit meer terug maar door slim te fietsen en een goede samenwerking met de andere BVMWers kwamen we gelijk bij het keerpunt met PV zelfs iets op achterstand.
Op de terugtocht was het wind tegen en werd er in waaiers gereden. Na een minuut of tien rond draaien ging het mis PD moest uitwijken en werkte ongemerkt een vreemde en Bil tegen de vlakte. Ik zag het in mijn ooghoek gebeuren en Lex, die er achter zat, had breedbeeld. PD en Lex zijn gestopt en hebben Bil, die volgens alweer Lex buiten bewustzijn is geweest, opgeraapt en meegenomen.
Bij de rondgang bij Hargen kwam ik ze tegen en maakte ze duidelijk dat Bil een beetje wappie was. Ik zat ondertussen met Erik in een prima groep en zijn na 1uur 27 gefinisht. PV had de aansluiting met onze groep op 1meter gemist en kwam slechts 30seconde later binnen. Toen was het wachten op de rest.
PD kwam 4 minuten later binnen en wist te vertellen dat Bil de weg kwijt was en steeds langzamer ging. Na nog eens 4 minuten kwam de ambulance binnen, Lex als bestuurder, Wim als verzorger en Bil als patiƫnt. Hij wist echt niets meer en heeft zelfs gevraagd welke kant hij op moest. Wim heeft zijn bus terug naar huis gereden.
Ik kom net van zijn huis om te kijken hoe het ging. De klachten zijn gelijk aan wat ik deed en had na mijn skiongeluk. Na overleg met de huisarts is hij samen met Anja en Astrid naar het ziekenhuis voor nader onderzoek. Ik heb samen met Lex zijn fiets schoongemaakt en wacht op de uitslag van het onderzoek. Wanneer ik meer weet doe ik een update in de reacties.
Het Plieger/BVMW team heeft goed gepresteerd, alle 8 binnen de 12 minuten gefinisht en een 40e plek in het klassement. Peter bedankt voor het regelen van de uitnodiging, mannen bedankt voor de prettige tocht Wim en Daan bedankt voor het compleet maken van het team, Lex en Peter bedankt voor het terugbrengen van Bil. Voor Bil hoop ik dat het meevalt en weer snel de oude is. Voor wie niets mankeert is er op 15 januari de toertocht Noord Hollands langste. Of ik mee ga weet ik nog niet ivm familie bezoek maar hier over later meer.
Groet en tot later,

PH

5 opmerkingen:

  1. Update, Bil heeft een zware hersenschudding en moet teropservatie 1 nacht in het ziekenhuis blijven. Morgen meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, volgende update: Robert heeft een hersenschudding, of het een flinke of een zware is moet nog blijken,vandaar een nachtje in Gemini.
    Nou robert, veel sterkte!!
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mannen namens de sponser bedankt voor de geleverde prestatie, knap stukje werk.
    PH bedankt voor het verslag hier zal Bil heel blij mee zijn. Ik maakte mij al zorgen om de toestand van deze patient.Iemand die na een zware val in de auto alleen maar vraagt waarhij gevallen is en de zorg of het te schijven stukje
    wel op tijd word gemaakt is nou niet iets waar je nu de hele weg naar huis 5 keer naar vraagt.
    Robert,beterschap en veel sterkte bij het herstel.
    Ik ga morgen na deze uiterste inspanning ,ja ik weet nu dat 1 meter heel veel pijn kan doen, morgen als toetje nog een rondje van ca 21km lopen in Egmond. Tot Horens.
    P3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ging het super!! Na een matige start had ik iedereen bij elkaar gesleept (dacht ik) en zo naar het keerpunt. Na het keerpunt kwamen we lekker op stoom totdat er een paar bvmw-ers op het zelfde stukje strand wilden rijden. Ik had niet alleen breedbeeld, maar ook 3D. Ik zag RJ zo op me af komen. Toen weer op de fiets (dapper hoor) en hij bleef maar vragen: wazzz gebeurt dan, zijn we al bij het keerpunt..... We zijn gefinished dat is het belangrijkst. Nu het nieuws van morgen afwachten.

    Groet Lex

    PS. RJ is niet de enige die in herhaling vervalt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik word hier goed verzorgd door de meisjes nog even wachten op de dokter en ik hoop snel weer naar huis.

    groetjes RJ

    BeantwoordenVerwijderen