maandag 17 oktober 2011

Nieuwe banden

Na het prachtige Eifel weekend ( ik verwacht nog op een verslag van Lonnie of Kosse ) was het afgelopen weekeinde ook weer legendarisch. Allereerst was daar de wedergeboorte van onze weblog en de eerste toertocht van dit seizoen. De BVMWploeg was met 4 man sterk aanwezig, de verdwaalde zeeman uit `t Zand was sinds lange tijd weer terug, Zassie en Bil zijn de harde kern en de verslaafde gids/strandracer/wielrenner was nummer 4. Om negen uur werden ze los gelaten en met een noodgang werd de 50 km binnen de 2 uur voltooid. Van het natuurschoon en het mooie weer hebben ze waarschijnlijk niet veel gezien. Bil kwam op zijn tandvlees en met ondersteuning van Ray bij de boot van elf uur aan zodat allen lekker op tijd voor het middageten weer thuis waren. Daarna was het fiets poetsen en slapen.
Zondag was het wederom een prachtige dag. Om 9 uur samen met PD op de strandfiets richting het zuiden gegaan. Lekker zonnetje een graag of 7 en een frisse stevige bries op de kop deed ons in Petten belanden. Het was kermis met een hardloopwedstrijd  en een 29er strandracer in de etalage bij Beukers ( morgen kijken of het mijn fiets wordt) . Na al dit moois verder naar Bergen aan Zee via de bossen en paden van Schoorl. Het strand was druk, wat wil je met zulk weer, dus oppassen voor loslopende honden en voor bij scheurende Ed Scholtens en Wim Mulders. PD heeft 3x zijn banden leeg laten lopen maar het bleef zwoegen.
Ter hoogte van Callantsoog was er een viswedstrijd, gelukkig stonden de hengels hoog dus konden wij mooi over het harde strand tussen zee en hengel door rijden. Dit ging bij de eerste 6 prima tot ik de zevende een meter of wat gepasseerd was en mijn helm plotseling naar achter getrokken werd. Vast. Met de houder van de filmcamera had ik de vis lijn te pakken, gelukkig brak deze waarna ik verder kon en PD die een meter of 10 achter mij zat de klappen op kon vangen. Het strand werd al smaller en zwaarder maar we hebben J dorp gehaald. Moe, voldaan en 75 km zware training rijker heb ik smiddags met gesloten ogen de formule 1 gekeken.
Komende zondag weer een toertocht bij Duinranders, aanvan 9.00-9.30 uur. Vertrek JVC om half negen, bij mooi weer ga ik op de fiets en vertrek dan om 8 uur. Graag reactie wie mee gaat en welke optie je ga doen.

Groet,

PH

4 opmerkingen: