zondag 30 oktober 2011

Dijkgat 2

We hebben hem gereden, de klassiekere onder de toertochten de Dijkgat toertocht, en deze keer weer met de vertrouwde rondgang door het Robbenoordbos. Na het verzamelen bij JVC en Kooipunt ging het voor het windje en in gestrekte draf naar Den Oever. Met een gemiddelde snelheid van 33.4 km/u over deze eerste 30 km mag dit stevig infietsen genoemd worden. Bij aankomst bij de sporthal werden we verrast door een gewijzigde inschrijf procedure en door de aanwezigheid van onze nieuwe strandbike van Thomson die daar door de huisdealer getoond werd.
Na een kort oponthoud onder het tunneltje werden we losgelaten. In een lang lint richting het Robbenoordbos. De route was iets anders als voorgaande jaren maar zeker niet minder leuk. Soepeltjes reden we als groep richting de bevoorrading en ondertussen werden enkele langzamere deelnemers voorbij gestoken. Daarna ging het richting het parkoers van het Dijkgat bos waar de verrassing groot was dat er een lus inzat die tegen de normale rijrichting inging. Ook de rijdende chicane Mark Dobbe was een attractie. Met respect werd een vader met zoontje in gehaald.
Bij de start van de tocht zat er een meisje, ik schat haar een jaar of 11, in mijn wiel en na de koek en sopie stond ze naast mij te wachten tot wij weer gingen. Na het Dijkgat en het zware stuk over de sompige dijk zat die vlo nog in mijn wiel en dit hield ze vol tot na de finish. Prachtig wat kon dat grietje fietsen ( ik denk dat ze van Moorsel heet), ondertussen waren de verschillen in ons peloton al wat groter geworden en stonden we na aankomst wel erg lang te wachten op PD en RJ. P had een spijker gevonden en vond dit een goed excuus om zijn band te wisselen. Met enige hulp lukte dit en kon de terugtocht beginnen. Met een straffe zuidweste wind tegen werd dit voor RJ een zware opgaaf. Na aantal kilometers kwam de eerste melding dat het te hard ging. Wat bleek de CV pijp van onze loodgieter was echt leeg, gelukkig was zwager Zassie mee en die heeft in zij rugzak een koelkast met blikjes cola. Deze cola, een druivensuikertje en ik hoorde nog iets over een clisma hebben hem er door heen geholpen. Met bijna 100km op de teller was deze zondagmorgen goed besteed.
Komend weekeind doen we geen toertocht maar gaan we het strand op ter voorbereiding op HvH- DH . Ik hoop dat ook mijn nieuwe 29er klaar is. Vertrektijd en verzamelplek wordt nog door gegeven, hou de weblog in de gaten.

Groet en zuidweste wind,

PH

3 opmerkingen:

  1. Mooi stukkie P1 wat zat die broer van je stuk zeg. Hij zal wel lekker op de bank hebben gelegen met zijn duim in de mond. De foto op de site zal ook geen goed hebben gedaan aan zijn moraal. Zal er zorg voor dragen dat we dat gaan veranderen. Morgen komt de film online van onze avonturen in het oeverse.

    Ik heb weer genoten. Groeten RB

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Skit-ter-end verslag. Ik heb weer wat aan de lay-out van de weblog zitten schroeven. Wordt steeds weer wat mooier. Ik ben benieuwd naar het filmpje van afgelopen zondag. Ging het met RB een beetje na de wijnproef avond??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Raymond heeft gereden met 2 vingers in zijn neus na al die lekkere wijntjes!
    Ik heb genoten van de rit en had lekkere benen, hoe is het met Bill? Wat die de avond daarvoor heeft gedaan, ik denk met Anja in de weer geweest!, haha.

    Groetjs Zassie rugzak.

    BeantwoordenVerwijderen