donderdag 31 januari 2013

Texel 1

Afgelopen zondag nog een poging gedaan om in vorm te komen voor wat gaat komen. Ik moet toegeven het was geen succes. Eerst al vroeg een telefoontje en daarna een whatsAPP of het nog doorgaat. Ik in al mijn onwetendheid zeg dat het vast wel mee valt en we gaan het gewoon proberen. Met z'n vieren, 3 x peter en een bakkertje, gingen de strijd aan met de elementen. Ray als windbreker voorop kon hij zich lekker warm trappen en wij bungelde er een beetje achter. Na het passeren van de vlotbrug in 't Zand voelde ik mijn schoenen langzaam vol lopen. Een kilometer of wat verder op de weg waar je nooit tegenwind hebt waren mijn handen te koud geworden en kreeg ik de eerste verschijnselen van kortsluiting in mijn polsen. "Snel" droge handschoenen aan en weer verder. Op deze luwe weg hadden we slagregens en windkracht 9 tegen. Gelukkig draaide de wind bij Burgerbrug en konden we weer naar huis. Terug ging vlotjes maar nog steeds erg koud.
Thuis aangekomen begon de volgende face van marteling. Mijn helm kreeg ik niet af dus eerst mijn handen onder de warmekraan. Met tintelende vingers kon ik mij ontdoen van het natte omhulsel en na          15 minuten warmedouch was alle ellende vergeten. Het verslag van Ray was ook iets van tintelende vingers en een half uur douchen met water als spelden. Ik hoop dat de komende weekenden droog blijft want fietsen in de regen is killing.
Komende zondag is de toertocht op Texel. Vertrek JVC om half negen. Ik heb al afbericht van Zas en Ray. Volgens mij moet Lex ook werken en weet ik niet zeker of Joep zijn veroudering goed doorstaat  en de kracht heeft om zondag te fietsen. Ik ga wel, wie gaat er mee ???

Gr. PH

2 opmerkingen:

  1. We zagen jullie gaan, toen ik na een avondje stappen mijn kindje weer ophaalde aan de langevliet. Ik heb maandag bij een stralend zonnetje gefietst. Stukje op schoorl en terug over het strand (sorry). Komende zondagen ben ik er inderdaad niet. Als jullie naar supersunday zijn, sta ik aan de start in Huisduinen.
    Voor Limburgs mooiste heb ik een camper weten te bemachtigen (yes het mocht). Zijn jullie al ingeschreven hiervoor?

    Groet Lex

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga niet mee, ga misschien morgenmiddag nog even op het strand fietsen.
    P3

    BeantwoordenVerwijderen