zaterdag 29 december 2012

Laatste rondje

Niet echt een originele titel maar hij dekt de lading van dit stukkie wel. Komende zondag doen we het laatste rondje van dit jaar. Ik ben van plan om weer eens een bezoek te brengen aan de ATB route in Schoorl. We vertrekken om 9 uur bij JVC en ik kom met de auto.
Volgens Ray is al een deel van de originele route afgesloten of wordt binnenkort afgesloten, we zullen het zien. Ik denk en hoop dat het niet zo nat als in het Robbenoordbos, Bil en PD hadden het zwaar afgelopen zondag. De omstandigheden in Gelderland zijn ook nat en sompig, dit had ik kunnen ondervinden als Joep niet gevallen was.
De meesten weten natuurlijk al dat we afgelopen donderdag met 6 man naar Wageningen zijn gegaan voor de toertocht aldaar. Na de inschrijving op pad en na nog geen 5 km was het over. Joep struikelde over een boomwortel met een landing op zijn schouder kwam hij tot stilstand. Met een bleek gezicht en piepend van het lucht te kort wist hij te melden dat het zeer deed. De reddingsoperatie werd gestart en met behulp van de organisatie kwam hij in het ziekenhuis de (G)Heldersevallei terecht. Ray en ik hebben de bus opgehaald en zijn met spoed op ziekenbezoek gegaan. Uit foto's en onderzoek bleek er een scheur in het bot aan de achterzijde van zijn schouder te zitten. Hij kreeg geen loopgips maar een Nutella en moet met rust revalideren. Dat was dus een autorit van 350km en 10km fietsen, de andere 3 ( Bil, Zas en Marco) hebben nog wel het korte rondje van 30km gedaan en geproefd aan de schoonheid en prut van de Veluwe.
Jullie begrijpen dat Joep er morgen niet bij is, of Zas en Bil weer actief zijn is de vraag want die moeten zaterdag handballen. Wie komen er wel?? ik kan met max 5 man in mijn bus.

Groet en tot morgen,

PH

P.S. : er zijn unieke beelden van het ziekenhuisbezoek misschien komen ze nog op de site.

2 opmerkingen:

  1. Om zulke klappen op te vangen moet er iets van een stripfiguur in je zitten (alhoewel je dan 's avonds voor loopgips om je pols naar het ziekenhuis moet).
    Jammer dat het zo gelopen is na zo'n lange autorit.
    Morgen ben ik er ook bij! Ik zal tussen de visite door mijn fiets nog even prepareren.

    Groet Lex

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Joep wat een pech.Weet goed hoe je je nu voelt, zo zie je maar weer je kan zomaar wat hebben.Heel veel beterschap en hou je rustig , zal zeker in het begin geen probleem zijn maar naarmate de weken verstrijken word dit een grotere opgave.Veel succes (ook voor je vrouw)bij het herstel.
    Weet nog niet wat ik morgen ga doen,misschien een strandritje.
    Groetjes P3

    BeantwoordenVerwijderen