donderdag 15 maart 2012

Thuis rit

Op advies van Bil hebben we afgelopen zondag op het, volgens hem, mooie eiland Ameland rond gereden. Inderdaad hij had geen woord gelogen, het weer was mooi, de organisatie was prima en het uitgezette parkoers was schitterend. Het enige nadeel van Ameland is dat je echt de hele dag nodig hebt om 60km te genieten maar wel erg gezellig met al die andere gekken met het zelfde nadeel. Lekker bakkie op de boot, vissie eten in het dorp en praten met de mannen van het waterskip, wat wil je nog meer. Ik had wat last van zere duimen en slappe benen ( 4 weken niet gefietst) maar verder hebben wij geen letsel of schade opgelopen. Opmerkelijk was het wel dat we tegenliggers hadden, een paar verdwaalde Tesselaars, en er een man in DOK tenue op de kaart stond te kijken hoe hij nu verder moest. Dit waren de gidsen van supersunday en Marc Hulsebos, ze hadden een afslag op het strand gemist en zijn het halve eiland rond geweest voor ze dit door hadden, waarschijnlijk een waas voor de ogen.
Komende zondag gaan we weer een rondje ouderwets Den Helder, trainen voor volgende uitdaging. Ik heb een gerucht gehoord dat ene Kosse mee wilde en zijn bourgondische vrind DvL ook wat kilometers ging verorberen. Het vertrek is om negen uur bij JVC en dan rijden we naar Zassie via de Langevliet.

Tot zondag,

PH

2 opmerkingen:

  1. Voor komende zondag meld ik mij ook af. Fietsen met 2 jongens gaat een beetje moeilijk.
    Succes morgen.

    Groet Lex

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heren, ik voel me vereerd weer gevraagd te worden voor het rondje Den Helder. Daar ik echter erg druk ben en de tijd die ik heb wil besteden aan wielrennen wordt het even niets...zoals jullie wellicht weten ga ik in april de Amstel Gold Race fietsen en moet ik wat oefenen op mijn nieuwe, eigenlijk tweede hands, Ridley...
    Veel plezier morgen,
    Groeten vanachter een bordje coquilles en gambas, Lance van Laar.

    BeantwoordenVerwijderen